لوله بازکنی ارزان وفوری

چرالوله ها میگیرند

چرالوله های فاضلاب میگیرند؟

لوله های فاضلاب بنا به دلایلی مختلف میگیرند و هنگامی که لوله های قسمت های مختلف ساختمان میگیرد باید شما با یک شرکت یا یک سرویسکار حرفه ای متخصص تماس گرفته تا بیاید مشکل گرفتگی را بر طرف کند.ولی تا حالا ازخوپرسیده اید که چرا لوله های ساختمان میگیرد؟یا چه اتفاقی درون لوله می افتد که سرعت مکش آب کم میشود ؟ویاچه چیزی باعث گرفتگی آن میشود؟ ویا چندین سوال دیگر… که برای یافتن تک تک جواب خود میبایست مطالب زیر را تا انتها مطالعه کنید تا پاسخ سوال هایتان برایتان روشن شوند که چرا لوله های ساختمان میگیرند .


انواع جنس لوله های فاضلاب

انواع جنس لوله کشی فاضلاب به دو قسمت کلی تقسیم میشود لوله های پلاستیکی ولوله های چدنی که رسوب بندی لوله واکسید شدن آهن یکی از دلایل استفاده نکردن آن در سیستم لوله کشی میباشد به دلیل اینکه لوله های چدنی به مرور زمان مثل کف کتری رسوب میبندند قطر لوله را کم میکنند وموجب میشود که راه نفوذ آب کم شود و با گذر زمان موجب گرفتگی شود و این دلیل باعث میشود که در لوله کشی ساختمان از لوله های پلاستیکی استفاده میکنند.


انواع مختلف سیستم لوله های فاضلاب

در همین اول بهتر است ذکر کنیم که انواع مختلف لوله های فاضلاب موجود است قبیل لوله های فاضلاب کفشوی ها، لوله فاضلاب ظرفشویی و روشویی ها، لوله فاضلاب سرویس بهداشتی ها، لوله فاضلاب حمام و… که هر یک کارایی منحصر به فرد خود را دارند و به دلیل نیز علت گرفتگی آنها و روش های بازکردن آن لوله نیز متفاوت است.


لوله های کفشوی

سیستم لوله کشی از نوع کفشوی را میتوان در قسمت های مختلف مشاهده نمود ماننده کف حیاط ها پارکینگ ها آشپز خانه ها وبالکن و…ونوع گرفتگی در کفشوی ها معمولا از نوع افتادن شئ مسدود کننده میباشد یعنی یک چیزی غیر معقولی مثل نایلون های پلاستیکی و یا شن وماسه که باریختن آن در لوله ته نشین وراه نفوذ آب را مسدود میکند واین هایی که گفته شد تنها دلایل کلی میباشد ومیتواند دلیل گرفتگی لوله های فاضلاب به لایل ناگفته ای نیز باشد.

چرالوله ها میگیرند


لوله های ظرفشویی و روشویی

فاضلاب های ورودی به ظرفشویی معمولا چربی ویا باقی مانده ی غذا ها باشد وچربی نیز میتواند یکی از دلایل گرفتگی لوله ها باشد وفاضلاب های ورودی به روشویی نیز چیز هایی از قبیل مو کف و… میباشد.


لوله بازکنی الهیه ارزان وفوری

لوله های سرویس بهداشتی و حمام

و در آخر فاضلاب های ورودی حمام معمولا مو تیغ دستمال و از نوع کف و صابون میباشد که با ورود هر یک از آنها در لوله گیر میکنند و موجب گرفتگی میشود و همین طور در خصوص گرفتگی لوله های توالت های معمولی و فرنگی معمولا باید گفت که نوع فاضلاب ورودی نقش زیادی ندارد چون قطر لوله های سرویس بهداشتی ها بزرگ بوده ومسدود کننده آن از عوامل خارجی مثل دستما کاغذی نایلول شکسته شدن کاشی یا چیز های دیگر باشد.


تااینجا فهمیدیم که چه نوع لوله های فاضلابی وجود دارد. و چه نوع گرفتگی هایی وجود دارد ورابطه ی گرفتگی ونوع  لوله  فهمیدیم وهمین طور دانستیم که نوع گرفتگی ها وروش های باز کردن لوله ها نیز متفاوت است.


 

جلوگیری از گرفتگی سیستم فاضلاب بخش های مختلف ساختمان

ازدلایل اصلی گرفتگی لوله ها میتوان به ورود آشغال اشاره کرد و یک روش بسیار پر اهمت آن نیز جلو گیری از ورود آشغال به درون لوله میباشد . یعنی باید کارهایی را انجام دهیم که آشغال وارد لوله نشوند در اینصورت با رعایت این نکات به طور حتم حتی پس از سال استفاده از لوله های فاضلاب دچار گرفتگی نمیشود. برای انجام این کار نیز میتوانید صافی های مخصوص موجود در بازار که انواع گوناگونی با توجه به نوع نیاز شما است استفاده کنید تا از ورود آشغال به درون لوله های ظرفشویی کفشوی ها و… پیشگیری کنید با رعایت همین یک نکته میتوانید خود را از شر گرفتگی لوله های بخش های مختلف ساختمان جلو گیری کنید